Cum sa atragi mai multi clienti in 2023 folosind Google My Business?

Google este cel mai vizitat site web din lume. Site-ul detine in prezent peste 92% din cota de piata a motoarelor de cautare. Crearea unui profil de companie Google (cunoscut anterior ca Compania mea pe Google) este o modalitate importanta de a atrage noi clienti catre afacerea dvs. prin cautarea Google si Maps.

Ce este Google Business Profile (denumit in continuare Google My Business)?

Google Business Profile este o inregistrare gratuita de companie de la Google. Va permite sa furnizati detalii si fotografii ale companiei dvs., inclusiv locatia, serviciile si produsele dvs.

Crearea acestui profil gratuit este o modalitate excelenta de a va creste vizibilitatea in serviciile Google. Informatiile din profilul dvs. de companie Google pot aparea in Cautarea Google, Harti Google si Cumparaturi Google.

Profilul de afaceri Google este disponibil numai pentru companiile care au contact cu clientii. Acestea includ companiile cu o locatie fizica (cum ar fi un restaurant sau un magazin) si companiile care ofera servicii prin intalnirea cu clientii din alte locatii (cum ar fi consultanti sau instalatori).

Daca aveti o afacere exclusiv online, va trebui sa respectati alte instrumente Google, cum ar fi Google Ads si Google Analytics.

De ce aveti nevoie de un cont Compania mea pe Google

Descoperiti-va in Google (si Google Maps)

Indiferent daca sunteti in cautarea traficului pietonal sau a traficului web, Google este cel mai bun referitor de cautare. Un profil de companie Google va ajuta sa va asigurati ca oamenii va gasesc compania atunci cand cauta produse si servicii ca ale dvs. in zona lor locala.

Lista dvs. Compania mea pe Google le arata celor care cauta unde si cum sa va viziteze compania. Un profil de afaceri Google va imbunatateste, de asemenea, SEO local. In special, o inregistrare pentru o companie locala este mai probabil sa apara atunci cand oamenii cauta o companie din apropiere folosind Google Maps.

Mary este pe Davie Compania mea pe Google

Controlati informatiile despre afacerea dvs. online

Profilul dvs. Compania mea pe Google va permite sa controlati si sa actualizati informatiile de contact, programul de lucru si alte detalii esentiale, dupa cum este necesar.

Puteti publica actualizari pentru a spune ca ati extins serviciile, ati inchis temporar sau ati redeschis complet (o functie deosebit de utila in situatii de urgenta precum COVID-19). Profilurile de afaceri Google au un SEO local puternic, astfel incat informatiile pe care le distribuiti se vor clasa deasupra site-urilor terta parte care ar putea avea detalii invechite.

Construiti incredere prin recenzii

Recenziile sunt un element cheie al dovezilor sociale si o modalitate semnificativa de a construi incredere si credibilitate. Puteti cumpara cardul Google Review (recenzii) un card cu tehnologie NFC care va ajuta sa obtinei recenzii de la clienti foarte usor, intrati pe acest link si comandati cardul.

Evaluarea combinata cu stele Google si spatiul pentru recenzii detaliate le permit clientilor sa impartaseasca atat de multe sau cat de putine informatii despre experienta lor cu afacerea dvs. pe cat doresc. Toate acestea ii ajuta pe viitorii clienti potentiali sa decida ce afaceri sa viziteze si produsele pe care sa le cumpere.

Poate fi infricosator sa te gandesti la recenziile care vin pe o astfel de platforma publica, mai ales ca nu poti alege ce recenzii Compania mea pe Google sa le distribui. (Desi puteti raspunde la toate recenziile, asa cum vom explica mai tarziu.)

Dar nu va panicati: Google gaseste ca o combinatie de recenzii pozitive si negative este mai demna de incredere decat pagina dupa pagina de recomandari stralucitoare.

Cum sa configurati un profil de afaceri Google

Pasul 1: conectati-va la Google Business Profile Manager

Daca sunteti deja conectat la un cont Google, sunteti conectat automat la Google Business Profile Manager. In caz contrar, introduceti detaliile obisnuite de conectare la contul dvs. Google sau creati un nou cont Google.

Pasul 2: Adaugati-va afacerea

Introduceti numele companiei dvs. Daca nu apare in meniul derulant, dati clic pe Adaugati compania dvs. la Google . Apoi selectati categoria potrivita pentru afacerea dvs. si faceti clic pe Urmatorul.

Categoria de afaceri Google Business Profile Manager

Psst: nu ai inca un nume pentru afacerea ta? Incercati generatorul nostru gratuit de nume de afaceri.

Pasul 3: introduceti locatia dvs

Daca aveti o locatie fizica pe care clientii o pot vizita, selectati Da . Apoi adaugati adresa companiei dvs. De asemenea, vi se poate cere sa pozitionati un marcator pentru locatie pe o harta. Daca afacerea dvs. nu are o locatie pe care clientii o pot vizita, dar ofera servicii sau livrari in persoana, puteti enumera zonele dvs. de servicii. Apoi faceti clic pe Urmatorul .

creati un profil si adaugati locatia afacerii

Daca nu ati introdus o adresa fizica, Google va va cere sa specificati in ce regiune va aflati. Alegeti din meniul derulant si faceti clic pe Urmatorul .

selectati regiunea in care se afla afacerea

Pasul 4: completati informatiile dvs. de contact

Introduceti numarul de telefon al companiei si adresa site-ului web, astfel incat clientii sa va poata contacta. Daca preferati sa nu fiti contactat telefonic, nu trebuie sa introduceti un numar de telefon.

Cand informatiile dvs. sunt complete, faceti clic pe Urmatorul .

adaugati informatii de contact, inclusiv numarul de telefon si adresa de e-mail

Pasul 5: Confirmati-va afacerea

Introduceti adresa fizica reala, nu o casuta postala. Aceste informatii sunt folosite numai pentru a va verifica compania si nu sunt afisate in profilul dvs. de companie Google si nici nu sunt distribuite publicului.

introduceti adresa postala pentru a verifica afacerea

Introduceti adresa si faceti clic pe Urmatorul . Vi se vor oferi optiunile aplicabile pentru verificarea contului. Companiile fizice vor trebui sa primeasca o carte postala prin posta pentru a-si verifica locatia. Afacerile din zona de servicii pot fi verificate printr-o adresa de e-mail.

Dupa ce primiti codul din cinci cifre, introduceti-l pe urmatorul ecran (sau accesati https://business.google.com/) si faceti clic pe Verificati sau Verificati afacerea .

introduceti codul de verificare din cinci cifre

Veti primi un ecran de confirmare care arata ca sunteti verificat. Pe ecranul respectiv, faceti clic pe Urmatorul .

Pasul 6: Personalizeaza-ti profilul

Introduceti programul dvs. de lucru, preferintele de mesagerie, descrierea companiei si fotografiile. (Vom intra in detalii despre cum sa va optimizati continutul profilului in urmatoarea sectiune a acestei postari.)

Cand sunteti gata, faceti clic pe Continuare . Va veti gasi in tabloul de bord Manager de profil de companie.

Prezentare generala a Managerului profilului Compania mea pe Google

De aici, puteti sa va gestionati profilul companiei, sa vedeti statistici, sa gestionati recenzii si mesaje si sa creati anunturi Google.

Cum sa-ti optimizezi profilul Compania mea pe Google

Google determina clasarea cautarii locale pe baza a trei factori:

  • Relevanta : cat de bine se potriveste inregistrarea dvs. Compania mea pe Google cu o cautare
  • Distanta : cat de departe este locatia dvs. de cautare sau de cautare
  • Proeminenta : cat de cunoscuta este afacerea dvs. (pe baza unor factori precum linkuri, numarul de recenzii, scorul recenziilor si SEO)

Iata cativa pasi pe care ii puteti lua pentru a va maximiza scorul pentru toti cei trei factori.

Completati toate elementele profilului dvs

Clientii au de 2,7 ori mai multe sanse sa considere afacerea dvs. de reputatie daca aveti un profil complet de companie Google. De asemenea, au cu 70% mai multe sanse sa va viziteze locatia.

Google spune in mod specific ca „afacerile cu informatii complete si exacte sunt mai usor de asociere cu cautarile potrivite”. Acest lucru va imbunatateste scorul pentru relevanta. Cheia aici este sa le spuneti vizitatorilor Google „ce faceti, unde va aflati si cand pot vizita”.

Daca programul dvs. de lucru se schimba in preajma sarbatorilor sau anotimpurilor, asigurati-va ca le tineti la zi.

Verificati locatiile dvs.

Locatiile verificate ale companiilor sunt „mai probabil sa apara in rezultatele cautarii locale din produsele Google, cum ar fi Harti si Cautare”. Includerea unei locatii verificate va ajuta, de asemenea, sa va imbunatatiti scorul pentru factorul de clasare la distanta.

Daca ati omis peste verificarea locatiei dvs. in pasii de creare a contului de mai sus, solicitati acum cartea postala de verificare la https://business.google.com/.

Adauga imagini si videoclipuri reale ale afacerii tale

Profilul dvs. de companie Google include o sigla si o fotografie de coperta. Foloseste imagini in concordanta cu cele de pe profilurile tale de socializare pentru a face mai usor pentru oameni sa-ti recunoasca marca.

Dar nu te opri aici. Adaugati imagini si videoclipuri pentru a va prezenta locatia, mediul de lucru si echipa.

Daca conduceti un restaurant, postati fotografii cu mesele, meniurile si sala de mese. Asigurati-va ca arata apetisant, profesionist si ca nu au o rezolutie scazuta. Potrivit Google, companiile cu fotografii primesc mai multe solicitari de indicatii de orientare si mai multe clicuri catre site-urile lor web.

Cum sa adaugati sau sa editati fotografii la profilul dvs. pe Google:

  1. Din tabloul de bord, faceti clic pe Fotografii din meniul din stanga.
  2. Incepeti prin a adauga sigla si fotografia de coperta. Puteti sa incarcati o imagine, sa alegeti una din albumele Profilul dvs. de companie sau sa alegeti o fotografie in care este etichetata compania dvs.
  3. Pentru a adauga mai multe fotografii, faceti clic pe La serviciu sau in echipa in meniul de sus al paginii de fotografii.
  4. Pentru a adauga videoclipuri, dati clic pe fila Video din partea de sus a paginii cu fotografii.
prezentare generala a fotografiilor, inclusiv fotografia de coperta si videoclipul

Includeti cuvinte cheie in profilul dvs

Utilizarea cuvintelor cheie potrivite va imbunatati relevanta. Nu sunteti sigur de unde sa incepeti? Incercati Google Trends sau Keyword Planner.

Google Analytics, Hootsuite Insights si instrumentele de monitorizare sociala va pot ajuta, de asemenea, sa descoperiti termenii pe care oamenii ii folosesc pentru a cauta afacerea dvs. Incorporati-le intr-un mod natural in descrierea afacerii dvs. Nu completati cuvinte cheie si nu folositi unele irelevante – acest lucru va poate afecta de fapt clasarea cautarii.

Incurajati si raspundeti la recenzii si intrebari

Oamenii au incredere in alti oameni mai mult decat in ​​afaceri. O recenzie buna poate fi factorul decisiv care da sfaturi clientilor potentiali in favoarea ta. Recenziile va imbunatatesc si clasarea pe Google.

Cel mai bun moment pentru a cere o recenzie este dupa ce oferiti o experienta grozava. Pentru a facilita acest lucru, Google ofera un link direct pentru a le cere clientilor sa va revizuiasca afacerea.

Pentru a trimite linkul pentru solicitarea de recenzie:

1. Din tabloul de bord, derulati in jos pana la butonul care spune Partajati formularul de revizuire.

Administratorul de profil Compania mea pe Google distribuie formularul de recenzie

2. Copiati si inserati linkul intr-un mesaj catre clienti sau in raspunsul automat si chitantele online.

Nu puteti dezactiva recenziile pentru pagina Compania mea pe Google. Si oricum nu ar fi in interesul tau sa faci asta, deoarece recenziile arata clientilor ca afacerea ta este legitima.

Dar, puteti semnala si raporta recenzii neadecvate.

De asemenea, puteti (si ar trebui!) sa raspundeti la recenzii, atat pozitive, cat si negative. Potrivit unui sondaj realizat de Google si Ipsos Connect, companiile care raspund la recenzii sunt considerate de 1,7 ori mai demne de incredere decat cele care nu.

Raspundeti profesional cu vocea marcii dvs. Daca raspundeti la o recenzie negativa, fiti sincer si cereti scuze atunci cand acest lucru este justificat.

Pentru a vedea si a raspunde la recenzii, dati clic pe pagina Recenzii din meniul din stanga al Managerului de profil al companiei.

Pastrati informatiile despre companie la zi

Asigurati-va ca va editati profilul companiei daca va schimbati orele de functionare, informatiile de contact etc. Nimic nu ii enerveaza mai mult pe clienti decat sa va prezentati in orele de functionare doar pentru a va gasi inchis. Daca aveti ore speciale pentru sarbatori sau chiar ca o singura data, asigurati-va ca acestea sunt reflectate in profilul dvs. de companie Google.

De asemenea, puteti crea postari Compania mea pe Google pentru a distribui actualizari, stiri despre produse, oferte si evenimente.

Pentru a edita informatiile despre companie:

Puteti reveni oricand la tabloul de bord pentru a face modificari la business.google.com. De asemenea, puteti edita informatiile despre companie direct din cautarea Google sau Maps. Doar cautati numele companiei dvs. pe unul dintre aceste instrumente pentru a accesa panoul de editare.

editati informatii despre companie direct din Cautarea Google

Pentru a crea si distribui postari Compania mea pe Google:

  1. Din tabloul de bord, dati clic pe Postari in meniul din stanga.
  2. Faceti clic pe Creare postare.
  3. Alegeti ce tip de postare doriti sa creati: o actualizare COVID-19, o oferta, informatii despre Noutati, un eveniment sau un produs. Fiecare tip de postare are informatii diferite de completat.
Compania mea pe Google creeaza postare

Adaugati caracteristici si atribute speciale

Functiile speciale sunt disponibile pentru conturile de afaceri Google, in functie de categoria pe care ati ales-o.

Iata o lista a functiilor disponibile specifice categoriei:

  • Hotelurile pot afisa evaluari de clasa, practici de durabilitate, momente importante, orele de check-in si de plecare si facilitati.
  • Restaurantele si barurile pot incarca meniuri, fotografii cu preparate si mancaruri populare.
  • Afacerile orientate spre servicii pot afisa o lista de servicii.
  • Furnizorii de asistenta medicala din SUA pot adauga informatii despre asigurarile de sanatate.
  • Companiile au, de asemenea, acces la diferite tipuri de butoane in functie de categoria lor, cum ar fi rezervari, rezervari si comenzi.
Prezentare generala a afacerii Bobby's BBQ si catering

Daca credeti ca afacerea dvs. este eligibila pentru una dintre aceste functii, dar nu le vedeti, este posibil sa fi ales categoria gresita. Puteti alege pana la 10 categorii pentru afacerea dvs.

De asemenea, puteti adauga atribute faptice in profilul dvs. pentru a impartasi mai multe informatii de care clientii dvs. le pot interesa. Daca conduceti un magazin sau un restaurant, va recomandam sa spuneti ca acesta este accesibil cu scaunul cu rotile sau ofera Wi-Fi gratuit sau locuri in aer liber. Puteti chiar sa spuneti ca compania dvs. este detinuta de femei si este prietenoasa cu LGBTQ+.

Cum sa adaugati sau sa editati atribute:

  1. Din tabloul de bord, dati clic pe Informatii .
  2. Sub Din companie , faceti clic pe Adaugati atribute . Sau, daca ati adaugat deja atribute si doriti sa adaugati mai multe, dati clic pe creionul de langa De la companie.
  3. Derulati prin toate optiunile disponibile pentru afacerea dvs., verificati atributele aplicabile si faceti clic pe Aplicati .
adaugati atribute de la afaceri si multime

Adaugati produsele dvs

Daca vindeti produse, asigurati-va ca adaugati un inventar actualizat la profilul dvs. de companie. Pe langa faptul ca apar in profilul dvs. in sine, produsele dvs. pot aparea in Cumparaturi Google.

adaugati produse din prezentarea generala a afacerii, cum ar fi rulou de lana pentru pensula si set de vopsea in ulei

Pentru a adauga manual produse la profilul dvs. de companie:

  • Din tabloul de bord, faceti clic pe Produse in meniul din stanga, apoi faceti clic pe Incepeti pentru a adauga primul dvs. produs.

Daca aveti o afacere de vanzare cu amanuntul in SUA, Canada, Marea Britanie, Irlanda sau Australia si utilizati un scaner de coduri de bare pentru a vinde produse cu coduri de bare ale producatorului, puteti utiliza Pointy pentru a va incarca automat produsele in profilul dvs. de companie.

Profita de instrumentele de marketing gratuite ale Google

Google ofera companiilor acces la un kit de marketing gratuit cu autocolante, postari sociale si postere imprimabile. Puteti chiar sa creati un videoclip personalizat. (Linkul va functiona numai dupa ce va configurati profilul de companie.)